ofte spurte spørsmål


1. Generelt


1.1 hva gjør denne nettsiden?

www.iban.com tilbyr en online platform for å validere betalings detaljer og spessielt Internasjonale Bank konto Nummer.
noen av hoved funksjonene er:

- sjekk om en IBAN er VALID ( ved å bruke check nummer algorytmer )
- identifiser bank informasjon fra en IBAN
- identifiser BIC koder fra IBAN
- sjekk bank koder og konto nummer for gyldighet
- kalkuler IBAN fra konto nummer og bank koder

1.2 hvem kan tjene på vår tjeneste?

hver bedrift som prosesserer bank betalinger, lokale eller internasjonale vil finne våre tjenester nyttige.
ved å verifisere betalings detaljer sånn som IBAN før prossesering av betaling, sparer bedrifter tids forsinkelser og ekstra skatt i mislykka bank overføringer.

1.3 er denne tjenesten gratis?

vår nettside har en gratis demo IBAN validering og kalkulering sider.
gratis demoen er begrenset for å beskytte våre tjenester fra missbruk.
Når du har brukt dine gratis queries, kan du kjøpe en ubegrenset plan på vår lissens side

1.4 hvorfor funker ikke IBAN valideringen i mitt land?

ikke alle land har integrert IBAN systemet, det kan hende landet ditt ikke støtter det.
vennligst la oss vite om det, så vi kan undersøke og gi deg mere informasjon.
du kan se støttede land på IBAN struktur siden

1.5 hvor pålitelig er det?

check nummer algorytmer er en ekstremt nøyaktig måte å oppdage skrive feil og bekrefte integreringen til en IBAN.
ved å gjennomføre ekstra lag med validering sånn som en bank kode database, struktur og formatering check minker vi sjangsen for en feil.
vår bank kode database er samlet fra flere offisielle kilder (central banks, financial institutions, regulatory bodies etc.) og blir gjevnlig oppdatert.

2. Teknisk


2.1 har du en API?

ja vi tilbyr API tilgang for alle tjenester.
du kan finne dokumentasjon i vår utvikler seksjon.

2.2 har dere en masse validerings funksjon?

ja for våre medlemmer tilbyr vi en masse IBAN validerings interface.
systemet tar en liste med IBANer og leverer resultatene i CSV på siden eller nedlastbar CSV/Excel fil.

2.3 er APIen REST eller SOAP basert?

For IBAN validerings tjenesten tilbyr vi både SOAP og REST API endepunkter.
Please do refer to our utvikler seksjon for en mer detaljert titt inn i vår API.

2.4 hvor mange queries kan vi kjøre per sekund?

vi har testet vårt system for å være stressfritt for opp til 10 queries per sekund.
men for større transaksjoner ( tusen av valideringer ) anbefaler vi å bruke masse IBAN validerings verktøyet i ditt kunde område.
den er designet for å gjøre en enkelt transaksjon med enorme nummer med misnt mulige ressurser.

2.5 kan vi få BIC / SWIFT koden fra IBANen med deres tjeneste?

vår database inneholder BIC koder for de fleste støttede land og deres banker.
vår API og vårt manuelle søk tilbyr denne informasjonen om tilgjengelig.


2.6 kan jeg teste tjenesten før kjøp?

du kan få en gratis prøve konto på vår registrerings side .
prøve kontoen har 100 gratis queries tilgjengelig så du kan prøve APIen og manuelle interfaces.
prøve kontoen vil utløpe etter en måned.


3. Lisenser


3.1 hvordan kan jeg kjøpe tilgang til tjenesten?

du kan velge en passende plan og tjeneste frå vår bestillings seksjon.

3.2hvilke nbetalingsmåte aksepterer du?

vår betalings leverandør ( Avangate )støtter en bred variasjon av betalings metoder. du kan betale med kreditt kort, Bank overføring, PayPal og andre.

3.3 kan jeg snakke med noen for å få mer informasjon om deres tjenester?

ja du kan ringe vårt salgs lag fra mandag til fredag fra 9:00am - 5:00pm CET.

3.4 utløper medlemskaps planene?

alle våre planer komemr med 1 års medlemskap.
dine tjenester vil utløpe nøyaktig 12 måneder etter du har kjøpt planen.

3.5 vil jeg miste mine ubrukte queries etter min tjeneste utløper?

queries er tilgjengelig i 12 måneder etter kjøpet. Alle queries i din konto forsvinner etter utløps datoen.

4. konto støtte


4.1 hvordan kan jeg kontakte støtten?

du kan levere en støtte billet fra ditt kunde område.

4.2 hvor fort får jeg svar?

vår støtte jobber fra mandag - fredag fra 9:00am til 5:00pm CET.
når vi jobber svarer vi vanligvis innen en time.

utenom disse tidene vil det ta lenger tid.

4.3 kan jeg oppdatere min profil informasjon?

ja i kunde området -> i min konto seksjonen kan du endre dine konto detaljer.

4.4 kan jeg endre passord?

ja du kan lett endre passord -> My Account section.

4.5 kan jeg endre brukernavn?

nei brukernavntet ditt kan ikke endres.